Stäng

Din kundvagn(0)

Kundvagnen är tom
Totalt 0 kr
Till kassan
Topstore - Fashion for more
[No translation] ?
Vi hjälper dig! Kontakta vår kundtjänst!
Snabb leverans!
Nya varor varje vardag!

LEVERANSVILLKOR

Orderbekräftelse
När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post, där finns information om din beställning. Får du ingen orderbekräftelse ber vi dig kontakta oss, då det kan betyda att du skrivit in fel mailadress. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst på webbshop@topstore.nu snarast om något känns oklart.

Byten
Behöver du byta storlek på något plagg står du själv för returkostnaden (79kr), medan Topstore står för frakten på det nya plagget (undantag för REA). För att byten ska vara godkända krävs det att prislappar finns kvar på plagget, samt att plagget är oanvänt. Alla varor som skickas tillbaka måste vara packade i påse eller kartong, vid transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras du som kund.

Returer
Du har ångerrätt i 14 dagar från att du mottagit din leverans. Vi skickar med returetikett i leveransen. Returfrakten á 79kr står du för.
Lämna in din retur hos närmaste ombud och be alltid om kvitto på att du lämnat in returen.
För att en retur ska vara godkänd krävs det att plaggen är oanvända utan parfymdoft eller dylikt. Prislapparna måste också sitta kvar på plaggen.

Reklamation
Kontakta alltid oss på webbshop@topstore.nu vid reklamation.
Vi står för returfrakten vid godkänd reklamation. Om den reklamerade varan finns i lager skickas en ny till dig så fort vi godkänt reklamationen. Om varan är slut kontaktar vi dig för vidare hantering av ärendet.
Vi följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

EJ uthämtat paket
För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 300 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar.
Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 50 SEK samt dröjsmålränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter

Rea/Erbjudanden
REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Topstore reserverar sig mot eventuell slutförsäljning och tryckfel.

 

Betalsätt

All betalning på Topstore.nu sker via vår betallösning Klarna. Vi har valt att använda oss utav Klarna för att du som kund ska få en så trygg betalning som möjligt.

Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.

  • Få alltid din beställning innan du betalar
  • Betalningstid - alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning**

Betalningsvillkor

Kredittiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum.

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkorHär hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.

Läs mer på www.klarna.com/se/villkor eller hör av er till vår kundtjänst e-handel@topstore.nu så hjälper vi till.

 

Priser
Alla priser på Topstore är angivna i SEK, inklusive moms. På din beställning tillkommer en fraktkostnad.

 

FÖRETAGSUPPGIFTER

Topstore i Luleå AB
Storgatan 25
972 32 Luleå
Org.nr: 556949-7869

 

Hantering av personuppgifter

Vad vi sparar och varför

De uppgifter vi har om dig är de uppgifter vi får när du besöker vår sajt och handlar hos oss. Vi sparar information om vad du klickar på, vad du lägger i kundvagnen och vad du handlar.

När du lägger en order sparar vi namn, postadress, telefonnummer, e-postadress, adress, kundnummer och leverans- och betalningsuppgifter. Vår betalpartner Klarna kräver att du även uppger ditt personnummer för att kunna bedöma din kreditvärdighet. När Klarna godkänner din betalning får vi ditt personnummer av dem för att hålla reda på att du är du.

För att kunna skicka ut information till dig om din order sparar vi din e-postadress. Och om du ger godkännande sparar vi även ditt telefonnummer (kundnummer) för att du ska få ta del av våra SMS-utskick.
Din adress behöver vi för dina leveranser. De personuppgifter du lämnar i samband med köp sparar för eventuell support, reklamation eller garantier.

Så länge sparar vi personuppgifter

Personuppgifter sparas under den tid det finns en pågående användarrelation samt i enlighet med lämnat samtycke. Vi behandlar inte kunddata som är äldre än två år men för vår bokförings skull behöver vi spara köphistorik i sju år. Vill du att vi ska ta bort dina personuppgifter tidigare än så eller vill säga upp ditt samtycke gällande SMS-utskick så är du välkommen att kontakta oss så tar vi bort det direkt. Du kan även avregistrera dig från SMS-utskick genom att följa instruktionerna i den sista raden från senaste SMS-utskick.

Information om hur du och andra besökare navigerar på vår sajt och hittar till oss samlar vi in via Google Analytics och Google Search Console, den datan sparas sedan i 26 månader.

Så skyddar vi dina personuppgifter

När du ger ifrån dig uppgifter om dig själv i samband med köp ska du alltid kunna vara trygg med att vi hanterar dina personuppgifter på ett säkert sätt. Känslig information såsom kontokortsnummer skickas alltid krypterad (SSL) för att utomstående inte ska kunna komma åt informationen. Informationen lagras inte av oss på Topstore utan skickas endast vidare till Klarna. Överallt där känslig data skickas är överföringen krypterad, t ex i ditt konto och i kassan. Vi arbetar även på daglig basis med att se till att både vi och våra system är i fas med aktuell säkerhetsstandard.

Det är ytterst sällsynt men om ett dataintrång skulle inträffa har vi tydliga och konkret utarbetade rutiner för hur vi hanterar dessa för att minimal skada ska ske. Du som kund kan också vara lugn med att om något skulle inträffa kommer du självklart att bli informerad.

Dina rättigheter

Du har alltid rätt till att när som helst få ett utdrag på vilken information vi har om dig och få veta hur samt i vilket syfte personuppgifterna används. Skulle du inte vara enig med hur vi använder dina personuppgifter har du rätt till att göra invändningar samt ta tillbaka ditt samtycke. Du har också rätt att begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Du är varmt välkommen att kontakta oss för att få svar på frågor och funderingar kring dina personuppgifter.